Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T13:17:32+01:00
M₁ =
v₁ = ?
m₂ = 0,2kg
v₂ = 5 m/s
prawo zachowania pędu

p₁ = p₂
p₁ = m₁ * v₁
p₂ = m₂ * v₂
m₁ * v₁ = m₂ * v₂ /:m₁
v₁ = (m₂ * v₂) : m₁
v₁ = (0,2kg * 5 m/s) : 5 000 kg
v₁ = 1 kg*m/s : 5 000 kg
v₁ = 0,0002 m/s

Armata poruszy się z szybkością v₁ = 0,0002 m/s w stronę przeciwną do ruchu kuli.

pozdrawiam ;D
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:23:26+01:00
M₁= 5000 kg v₁ = ?
m₂ = 0,2 kg
v₂ = 5m/s


m₁ * v₁ = -(m₂ * v₂)
5000 kg * v₁ =-( 0,2 kg * 5 m/s)
v₁ * 5000 kg = -1 kg*m/s /5000kg
v₁ = -0,0002 m/s

nad kazdym v zaznacz wektor (strzalka w prawo nad literka)

minus oznacza, ze armata porusza sie w przeciwna strone