Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:28:32+01:00
Suma miar dwóch kątów wynosi 160 stopni. Jeden z nich jest siedem razy większy od drugiego. Oblicz miary tych kątów.

x-jeden kąt
y- drugi kąt

x+y=160
x=7y

7y+y=160
8y=160
y=20

x=7y
x=7*20
x=140

x=140
y=20
Suma miar dwóch kątów wynosi 160 stopni. Jeden z nich jest siedem razy większy od drugiego. Oblicz miary tych kątów.

x-jeden kąt
y- drugi kąt

x+y=160
x=7y

7y+y=160
8y=160
y=20

x=7y
x=7*20
x=140

x=140
y=20
2010-02-07T13:29:09+01:00
X-jeden kat
7x-drugi kat
x+7x=160
8x=160|8
x=20-pierwszy kat
7*20=140-drigi kat
6 4 6
2010-02-07T13:29:52+01:00
160stopni:8=20stopni
20stopni*7=140stopni
160stopni-140stopni=20stopni
1kąt = 140stopni
2 kąt= 20stopni
2 3 2