Odpowiedzi

2010-02-07T13:30:17+01:00
Są to zabytki malarstwa rzymskiego wykonane techniką opracowaną przez Greków.Portrety fajumskie – portrety zmarłych malowane na drewnianych deskach lub płótnie pokrytym gipsem. Ich pochodzenie datowane jest na I – III wiek naszej ery. Genezą ich powstania są maski gipsowe wyobrażające portrety zmarłych.
Mam nadzieję, że pomogłam..................
Bardzo serdecznie pozdrawiam;)
3 4 3
2010-02-07T13:31:27+01:00
Portrety fajumskie - nazwa, jaką określane są portrety mumiowie, powstające w Egipcie za czasów rzymskich (I – IV wiek n.e.).
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:34:50+01:00
Portrety fajumskie-są to portrety które określa się nazwą portrety mumiowie,które powstały w Egipcie (I-IV w.n.e). Ich nazwa pochodzi od oazy Fajum, do której należało miasto Arsinoe z nekropolią Hawara, w której w 1888 angielski archeolog W. M. Flinders Petrie znalazł pierwszy i największy zarazem zbiór tych malowideł.
1 5 1