Odpowiedzi

2010-02-07T13:32:27+01:00
Wydać owoce - zaowocować; przynieść zamierzony (planowany) skutek; przynieść rezultaty: Ciężka praca zazwyczaj wydaje owoce. Wystarczy spojrzeć na zawodowych sportowców, poświęcających swe zdrowie dla coraz lepszych rezultatów. Zdobywają medale, choć tylko oni wiedzą, jakim kosztem.

zakazany owoc - coś zabronionego, czego się jednak pragnie: Osiemnastowiecznym panienkom miłość jawiła się jako zakazany owoc. Czekały na płomienne uczucia, w ukryciu zaczytywały się w romansach, a potem wychodziły za mąż za kogoś, kogo wybrali im rodzice.

owoc pracy - efekt pracy. Wszystko wokół to owoc pracy naszych rąk - sad, ogród, dom.
6 3 6
2010-02-07T13:37:39+01:00
Wydać owoce - zaowocować; przynieść zamierzony (planowany) skutek; przynieść rezultaty: Ciężka praca zazwyczaj wydaje owoce. Wystarczy spojrzeć na zawodowych sportowców, poświęcających swe zdrowie dla coraz lepszych rezultatów. Zdobywają medale, choć tylko oni wiedzą, jakim kosztem.

zakazany owoc - coś zabronionego, czego się jednak pragnie: Osiemnastowiecznym panienkom miłość jawiła się jako zakazany owoc. Czekały na płomienne uczucia, w ukryciu zaczytywały się w romansach, a potem wychodziły za mąż za kogoś, kogo wybrali im rodzice.

owoc pracy - efekt pracy. Wszystko wokół to owoc pracy naszych rąk - sad, ogród, dom.
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:39:59+01:00
Wpaść jak śliwka w kompot
obiecywać gruszki na wierzbie
zasypywać gruszki w popiole
stłuc kogoś na kwaśne jabłko
mieć twardy orzech do zgryzienia
wydać owoce
zakazany owoc
owoc pracy
czerwony jak burak
więcej nie ma
11 4 11