Wyjasnic znaczenie
drzewo krzyza
klucze krolestwa Bożego
zloty cielec
wieza babel
plaga egipska
kamien wegielny
czarna owca
umywac rece
wybiesz trzy sformulowania i kazde w nich zastosuj w zdaniu nie zwiazanym z tematyka biblijna np.egzamin z matemtyki stal sie prawdziwym uchem igielnym dla wiekszosci matorzystow

2

Odpowiedzi

2009-10-08T19:34:23+02:00
Czarna owca - osoba przynosząca wstyd, źle widziana w określonym otoczeniu
umywać ręce - nie brać odpowiedzialności za coś
kamień węgielny - podstawa, najważniejsza część czegoś
plaga egipska - nieszczęścia spadające na ludzi, zwykle masowo, często interpretowane jako kara boża
wieża Babel - określenie grupy ludzi mówiącej różnymi językami; niepotrafiąca się porozumieć
złoty cielec - bogactwo, pieniądze wyniesione do kategorii bóstwa


kamieniem węgielny nauki na lekcjach biologi są wiadomości przyniesione przez nas z lekcji przyrody.
Znam wielu ludzi, którzy zrobili coś złego, a potem umywają od tego ręce.
U mnie w klasie jest chłopak, którego uważamy za czarną owcę, bo pobił naszego innego kolege z klasy.
22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T19:56:54+02:00
Drzewo krzyża - zmartwienie, przygnębienia

klucze królestwa Bożego - szczęście

złoty cielec - bogactwo

wieża babel - zamęt, bałagan

plaga egipska - dotkliwe, nieznośne wydarzenia

kamień węgielny - podstawa, początek czegoś

czarna owca - ktoś kto się wyróżnia w negatywny sposób

umywać ręce - nie brać za coś odpowiedzialności

Gdy urodziłam swojego syna poczułam się jakbym dostała klucze do królestwa Bożego.

Szwagier, który rozbił mój nowy samochód powiedział,że nie czuje się winny oraz że umywa od tego wszystkiego ręce.

Józek przez swoją matkę nazywany jest czarną owcą.
27 4 27