Odpowiedzi

2010-02-07T13:33:38+01:00
Poruszają się wykorzystując siłę odrzutu wody wyrzucanej z jamy płaszczowej poprzez lejek.
Mam nadzieję, że pomogłam.............................
Bardzo serdecznie pozdrawiam.....;)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:34:11+01:00
Sposób poruszania się poruszają się bardzo sprawnie za pomocą lejka (muskularny narząd w kształcie lejka) jego podstawa leży w jamie płaszczowej z szerokim otworem wlotowym natomiast wylot znajduje się pod głową; potrafią skurczem mięśni płaszcza wystrzykiwać wodę z jamy przez lejek co daje efekt silnego odrzutu i zwierzę daje „susa” w przód lub w tył; potrafią też „chodzić”, „biegać” po dnie na swych ramionach;
2 4 2
2010-02-07T13:35:21+01:00
Głowonogi potrafią gwałtownie wyrzucić wodę z jamy płaszczowej.Ich lejek działa wówczaas jak silnik odrzutowy.Dzięki temu bardzo szybko się poruszają w toni wodnej, co przydaje się im w trakcie polowania.
1 5 1