Prosze o rozwiazanie tego zadania. Potrzebuje go na dzisiaj!!!!!.... prosze rowniez o to, by napisac mi jak to zrobiles/as ( z czego skorzystales/as, z jakigo wzoru)

Podstawa ostroslupa jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych 5 cm i 12 cm. Wysokosc ostrosłupa jest dwukrotnie większa od obwodu podstawy. Oblicz objętosc ostrosłupa.

3

Odpowiedzi

  • Romo
  • Początkujący
2010-02-07T13:44:50+01:00
Z pitagorasa obliczam 3bok podstawy
25+144=x²
√169=x
x=13
Obw podstawy 5+12+13=30
H=2×30=60
V=1/3Pp×H=1/3×a×h/2×H
=1/3×5×12/2×60=4×5×30=600
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:51:04+01:00
Ponieważ podstawą jest trójkąt prostokątny, więc z Tw. Pitagorasa obliczymy dł. trzeciego boku x, czyli przeciwprostokątną (pomijam jednostki, bo są jednakowe):
x²=5²+12²
x²=25+144
x²=169
x=13

Obliczam obwód podstawy:
Ob=12+5+13=30
wobec tego wysokość ostrosłupa:
H=30*2=60

Objętość ostrosłupa:
V=⅓*Pp*h
Pp=½*5*12
( w Δ prostokatnym wysokością i podstawą są przyprostokątne)
Pp=30
H=60
czyli:
V=⅓*30*60=600 [cm³]
2010-02-07T18:28:46+01:00
Podstawa ostroslupa jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych 5 cm i 12 cm. Wysokosc ostrosłupa jest dwukrotnie większa od obwodu podstawy. Oblicz objętosc ostrosłupa.
a=5cm, b=12cm, c=?

Liczysz z tw pitagorasa przeciwprostokątną, więc
5²+12²=c²
25+144=c²
c²=169
c=13cm

Obwód podstawy, czyli Ob=a+b+c=5+12+13=30cm

H=60cm, bo 30*2=60
V=1/3*Ppodstawy*H

Pole podstawy =1/2*5*12=30cm²

V=1/3*30*60=600cm³