Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:58:14+01:00
W budowie wewnętrznej liścia rośliny dwuliściennej wyróżniamy charakterystyczne warstwy; zaczynając od strony górnej liścia, występuje: kutikula, epiderma (skórka górna), miękisz palisadowy, miękisz gąbczasty (wśród jego komórek wiązki przewodzące), epiderma (skórka dolna) z aparatami szparkowymi.

butowa zwenętrzna ogonek <blaszka liścia <brzeg liścia <nerw główny i unerwienie boczne <aparaty szparkowe
2010-02-07T14:00:09+01:00
Zewnetrzna

Ogonek, nasada, blaszka

Wewnetrzna

Skórka górna - pokrywa kutykula
Skórka dolna - wystepują aparaty szparkowe
Miekisz asymilacyjny - uczestniczy w fotosyntezie
Wiązki przewodzące - dostarczają wode i sole, rozsyłają asymilanty
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T14:25:25+01:00
W budowie wewnętrznej liścia wyróżniamy :
-kutikula
-epiderma
-miękisz palisadowy
-miękisz gąbczasty
-epiderma z aparatami szparkowymi

butowa zwenętrzna:
*ogonek
-blaszka liścia
-brzeg liścia
-nerw główny
*unerwienie boczne
-aparaty szparkowe