Odpowiedzi

2010-02-07T13:49:37+01:00
Ogólna powierzchnia kuli ziemskiej : 510 066 tys. km2,
lądy : 29,2%, czyli 148 999 tys. km2.
wyspy : ok. 9,9 mln km2, co stanowi 6,7% wszystkich lądów na kuli ziemskiej.Największy półwysep świata Płw. Arabski (2,78 mln km2), położony w pd.-zach. Azji. Półwyspy z resztą lądu
Podobnie jak ukształtowanie poziome, ukształtowanie pionowe lądów na kuli ziemskiej cechuje się wielkim zróżnicowaniem, zarówno wysokościowym (hipsometrycznym), jak i bogactwem form terenu. Na stosunkowo niewielkich przestrzeniach występują - często w bezpośrednim sąsiedztwie - obszary nizinne, wyżynne i górskie.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:51:27+01:00
Powierzchnia terenu składa się z licznych pagórków, dolin, kotlin, równin i depresji.
ukształtowanie powierzchni Ziemi powstałe na skutek działania czynników zewnętrznych, takich jak erozja, akumulacja rzeczna czy lodowcowa oraz wpływ wiatru, ewentualnie też działalność człowieka.
1 5 1