Daję Naj . ! Na jutro potrzebne ! z góry dzięki ;**

W dwóch workach znajduje się fasola.Jeżeli z pierwszego worka przesypiemy do drugiego 6 kg fasoli ,to w obydwu workach będzie tyle samo fasoli.Jeżeli zaś z drugiego worka przesypiemy do pierwszego 4 kg ,to w pierwszym worku będzie dwa razy więcej fasoli niż w drugim. Ile fasoli jest w każdym worku?

Uwaga !!! :
trzeba to rozwiązać układem równań ! ;** dzięki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:52:51+01:00
X - waga pierwszego worka
y - -II- drugiego -II-

x-6 = y+6
x+4 = 2(y-4)

x = y+12
y + 12 + 4 = 2y - 8

x = y +12
16 + 8 = 2y -y

x = y + 12
y = 24

x= 24 + 12
y = 24

x= 36
y= 24


odp: w pierwszym worku jest 36 kg a w drugim 24 kg fasoli
2010-02-07T13:54:39+01:00
X-6=y+6
X+4=2(y-4)

X=y+12
X+4=2y-8

X=y+12
Y+16=2y-8

X=y+12
Y=24

X=36
Y=24
2010-02-07T14:00:11+01:00
Jedna druga x +6 +jedna druga x -6 =x