Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:51:29+01:00
Uczeń ma prawo do spraiwedliwej i jawnej oceny.
Uczeń ma prawo do wypowiedzi swojej myśli.
Uczeń ma prawo do rozwijania swoich zainteresowań.

Moim zdaniem są to najważniejsze prawa ucznia, ponieważ musi on znać swoją ocenę, ma prawo do wypowiedzi a także może uczęszczać na zajęcia pozalekcyjne i nikt tego nie może zmienić.
2 5 2
2010-02-07T13:51:52+01:00
- prawo do działania, toże można coś robi w szkole. Te całe Samorządy Szkolne, świetna sprawa.

- To ze uczniowie mogą mieć coś do powiedzenia na każdy temat

- prawo poprawy

- prawo do nauki
1 5 1
2010-02-07T13:53:14+01:00
Uczeń ma prawo do korzystania z „numerka niepytanego”,
losowanego codziennie przez Samorząd Uczniowski, w przypadku:

a) ustnej odpowiedzi,
b) niezapowiedzianej wcześniej kartkówki maksymalnie z trzech
ostatnich lekcji.

*Dlaczego? Ponieważ numerki są wywieszane na tyle wcześniej i jest ta świadomość, że nie muszę się uczyć na odpowiedzi ustne tylko na ewentualne sprawdziany w danym dniu i nauczyciele powinni je uwzględniać.

Każdy uczeń ma prawo znać zasady ustalania ocen.

*Ponieważ każdy ma jakiś system oceniania. Nauczyciele powinni oceniać sprawiedliwie a nie "jaki mają humor" tak oceniają.

Każdy uczeń ma prawo do wglądu do własnej pracy pisemnej.

*Bo chyba warto czasem spojrzeć czego ewentualnie można spodziewać się na poprawie bądź dowiedzieć się nad czym jeszcze trzeba popracować by być uczniem szóstkowym :)


~prawa ucznia ściągnięte z innych źródeł interpretacja jak najbardziej moja ;)
1 5 1