Dlaczego woda morska jest słona????
Proszę o szybką odpowiedź!!!!!

3
Dawno,dawno temu,gdy jeszcze nie było oceanów i mórz były wulkany ,z których wypływała goraca lawa.Nad wszystkim wznosiły się gęste chmury pary,która później spadła na powierzchnię w postaci deszczu i wypełniała zagłębienia w ziemii.Krople tej pary zawierały związki, którymi była sól.Kiedy zagłębienia ziemi pokryły się wodą tworząc oceany i morza związki mineralne rozpuściły się. Dlatego dziś w morzach i oceanach woda ma słony smak.
gdzie to sie odbywało
dzięki
Dziekuje

Odpowiedzi

2010-02-07T13:49:39+01:00
Przez miliony lat sól była wypłukiwana przez wiatr i deszcz ze skał i gleby, a rzeki zanosiły ją do morza. Według innej teorii sól była już w morzach, gdy te powstawały. We wszystkich morzach jest tyle soli, że wystarczyłoby do pokrycia całej powierzchni Ziemi warstwą o grubości 50 metrów. Zawartość soli w morzach wynosi około 3%. Ale w Azji jest jedno morze - Morze Martwe, którego zasolenie wynosi 25% (sporo) i nie sposób w nim utonąć.

W wodzie morskiej są też rozpuszczone sole metali. Naukowcy obliczyli, że w jednym kilometrze sześciennym wody znajdują się 4 kg złota. Ale koszt wydobycia tego szlachetnego kruszcu byłby jednak znacznie większy niż jego wartość.

101 3 101
2010-02-07T13:51:03+01:00
Jest słona ponieważ zawiera w sobie wysokie stężenie kationów sodu, potasu, magnezu i glinu oraz anionów chlorkowych siarczanowych i węglowych.
które łącznie nadają wodzie morskiej intensywnie gorzki lub gorzko-słony smak i powodują, że nie nadaje się ona do picia. Woda morska ma odczyn lekko alkaliczny (pH = 7,5 do 8,4).
71 3 71
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:53:01+01:00
Woda morska jest słona, bo na dnie znajdują się rozpuszczone związki chemiczne, a przede wszystkim jest to sól morska.Średnie zasolenie wód wynosi 35 promili.Morze Bałtyckie jest słabo zasolone, bo wpływa do niego ok. 250 rzek nanoszących wody słodkie,a także w niewielkim stopniu mieszają się z wodami Morza Północnego.
138 4 138