Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T19:12:58+02:00
A)6×14+630÷(-7)/4 = 84-90 = -6
b)16+4×22-12÷3×5 = 16+88-20 = 84
c)-5-3×(-2)/6-4×(-2)÷16 = -5+6/6+8:16 = 1/6+½ = 1/6½
d) 5+5×(31-30÷(7-1)-7) = 5+5*(31-30:6-7) = 5+5*(31-5-7) = 5+5*19 = 5+95 = 100
e)1,6×(3/10+2¼) = 1,6*(3/10*9/4) = 16/10*27/40 = 432/400 = 4 32/400 = 4,08
f) (3,24-2,06)×5,2 = 1,18*5,2 = 6,136
g) 7-3 3/7/2 2/21 = 7-24/7:44/21 = 7-24/7*21/44 = 7-18/11 = 7-1 7/11 = 5 2/11
h) 14,52÷0,6-30 = 24,2-30 = -5,8
14 3 14
2009-10-08T19:28:05+02:00
A. 6* 14 + 630/ (-7) / 4 = 84+(-90) / 4= 84+(-22,5)= 84-22,5=61,5
b. 16+4*22-12/3*5= 16+88-4*5= 16+88-20= 84
c. -5-3*(-2)/6-4*(-2)/16= -5+6/6+8/16= -5+1+0,5= 3,5
d. 5+5*[31-30/(7-1)-7] = 5+5*[31-5-7]= 5+5*19= 5-95= 90
e.1,6*(3/10+2¼)= 1,6*(3+2¼) = 8⅖
f. (3,24-2,06)*5,2 = 1,18*5,2= 6,136
g. przykład jest źle przepisany,
h. 14,52/0,6-30=24,2-30= -5,8
7 1 7