Daję naj !

Suma dwóch liczb wynosi 120. Jeżeli pierwszą liczbę zwiększymy o 20% ,a drugą zmniejszymy o 60 % to ich różnica wzrośnie dwukrotnie.Co to za liczby .


UWAGA :
Zadanie należy rozwiązać układem równań ! dzięki z góry ;**

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T13:54:25+01:00
X y -liczby 20%=0,2
60%=0,6 o 60% mniej =0,4 o 20% wiecej =1,2 x+y=120 czyli x=120-y 1,2x-0,4y=2[x-y] 1,2x-0,4y=2x-2y 1,2[120-y]-0,4y=2[120-y]-2y 144-1,2y-0,4y=240-2y-2y 2,4y=96
y=40
x=120-y=120-40=80 te liczby to: 40 i 80
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:55:07+01:00
X+y=120 120%x-40%y=2(x-y)
x+y=120 1,2x-0,4y=2x-2y
x+y=120 -0,8x=-1,6y
x+y=120 x=2y
3y=120 x=2y
y=40 x=80
17 4 17
2010-02-07T13:56:25+01:00
X - 1 liczba
y - 2 liczba

x+y = 120
(x+20% x) - (y-60%y)= 2(x-y)

120%x-40%y = 2x-2y
-80x= -160y
-x= -2y
x=2y

x+y=120
x=2y
3y=120
y=40
x=80
19 4 19