1. Suma dwóch liczb wynosi 16. Jeżeli jedną z nich zwiększymy trzykrotnie, a drugą zmniejszymy o połowę, to ich suma zwiększy się o 7. Jakie to liczby?

2. Na parkingu stały samochody i motocykle. Każdy samochód miał 5 kół, a motocykl 2 koła. Wszystkich pojazdów było 19, a kół 59. Ile pojazdów każdego rodzaju stało na parkingu?

3

Odpowiedzi

2010-02-07T13:57:56+01:00
2. Na parkingu stały samochody i motocykle. Każdy samochód miał 5 kół, a motocykl 2 koła. Wszystkich pojazdów było 19, a kół 59. Ile pojazdów każdego rodzaju stało na parkingu?


Zdanie 2:
5-liczba kół samochodu
2-liczba kół motocyklu

3 x 5=15

19-15=4

4:2=2
Odpowiedź: Samochodów było 3, a motocyklów 2.
2010-02-07T14:00:07+01:00
Pyskata7777 - zle zrobilas zadanie nr 2
WSZYSTKICH POJAZDOW BYLO 19 - Ci wyszly 3 samochody i 2 motocykle 3+2=5


1.
x - pierwsza liczba
y- druga liczba

x+y=16
3x+1/2y=23 / *2

y=16-x
6x+y=46

6x+16-x=46
5x=46-16
5x=50 /:5
x=10

10+y=16
y=16-10

y=6
x=10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:04:28+01:00
Zadanie I :

x + y = 16
3x + ½y = 16 + 7

x = 16 - y
3x + ½y = 23

x = 16 - y
3(16 - y) + ½y = 23

x = 16 - y
48 - 3y + ½y = 23

x = 16 - y
-2,5y = -25 | : (-2,5)

x = 16 - y
y = 10

x = 16 - 10
y = 10

x = 6
y = 10

Odp: Szukane liczby to 6 i 10

Zadanie II :

x-ilość samochodów
y-ilość motocykli

x + y = 19
5x + 2y = 59

y = 19 - x
5x + 2(19 - x) = 59

y= 19 - x
5x + 38 - 2x = 59

y= 19 - x
3x = 21 | :3

y= 19 - x
x= 7

y= 19 - 7
x=7

y=12
x=7

Odp: Samochodów było 7 a motocykli 12.