Odpowiedzi

2010-02-07T13:58:07+01:00
Przeciwnych współczynników ;)

2x-y=5 / x3
x+3y=-8

6x-3y=15
x+3y=-8
----------
7x=7 / :7
x=1
y=-3

spr.
2×1-(-3)=5
2+3=5
2010-02-07T14:01:23+01:00
2x-y=5
x+3y=-8
x=-8-3y
2(-8-3y)=5
-16-6y-y=5
-6y-y=5+16
-7y=21/-7
y=-3
x=1
x=-8+9=1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:01:31+01:00
2x-y=5
x+3y=-8/ *(-2)

2x-y=5
-2x-6y=16

-7=16+5
-7=21/:(-7)

y=-3

2x-y=5
2x-(-3)=5

2x+3=5
2x=5-3

2x=2/:2
x=1