A)Oblicz objętość graniastosłupa prostego o wysokości 18cm,którego podstawą jest romb o przekątnych dł.9 cm i 12cm.
b)Podstawą graniastosłupa prostego o wysokości 5cm jest trapez podstawach dł.6 cm i 8 cm.Krótsze ramię trapezu ma dł.2 cm.Oblicz objętość tego graniastosłupa.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:12:45+01:00
A) Pp=(Wzór na pole rombu) 9×12:2=108:2=54cm²
V=18×54=972cm³

b) Pp=(wzór na pole trapezu) (6+8)×2:2=14cm²
V=14×5=70cm³
1 1 1
2010-02-07T14:13:29+01:00


a) v =Pp *h
Pp= 1/2 * 9 * 12
Pp=54

V=54 * 18
V=972 cm szesciennych