Wyrażenia algebraiczne....
a) W klasie jest ''n'' ławek , a w każdej ławce siedzą dwaj uczniowie. Ilu uczniów jest w klasie ?
b) Na pilnie strzeżonym parkingu fabryki FIAT stoi ''m'' nowych maluchów. Ile łącznie kół mają te samochody ?
c) Pan Kowalski , który zarabiał ''x'' złotych , otrzymał podwyżkę w wysokości 300zł . Ile wynosi pensja pana Kowalskiego po podwyżce .


JEŚLI KTOŚ MOŻE NIECH MI POMOŻE , NIE JESTEM SŁABY Z MATMY , ALE TYCH TEMATÓW NIE ROZUMIEM ..

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:58:05+01:00
A)2n
b)4m
c)x+300zł
Mam nadzieję, że pomogłam............
Pozdrawiam;)
2010-02-07T13:58:48+01:00
n *2= n2
odp. w klasie jest 2n uczniów.

m*4= m4
odp. łacznie jest m4 kół.

300 zł+ x

od. pensja pana Kowalskiego wynosi 300 + x zł.
2010-02-07T13:59:02+01:00
A) W klasie jest ''n'' ławek , a w każdej ławce siedzą dwaj uczniowie. Ilu uczniów jest w klasie ?

2*n

b) Na pilnie strzeżonym parkingu fabryki FIAT stoi ''m'' nowych maluchów. Ile łącznie kół mają te samochody ?

4*m

c) Pan Kowalski , który zarabiał ''x'' złotych , otrzymał podwyżkę w wysokości 300zł . Ile wynosi pensja pana Kowalskiego po podwyżce .

x+300zł