Odpowiedzi

2010-02-07T13:57:27+01:00
Podzieła komórki macierzystej
oderwaniu się kawałka rosliny
2010-02-07T14:03:38+01:00
Najbardziej typowe dla wszystkich glonów jest rozmnażanie przez podział komórki.

Polega ono na tym, że każda młoda komórka otrzymuje od swojej komórki macierzystej wszystkie jej części składowe. Młode komórki otaczają się ścianą komórkową. Powstałe osobniki są identyczne jak ich komórka macierzysta, lecz różnią się tylko rozmiarami.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:04:14+01:00
Najbardziej typowe dla wszystkich glonów jest rozmnażanie przez fragmentację.

Polega ono na powstaniu organizmu potomnego w wyniku rozdzielenia się (rozpadu) organizmu macierzystego na fragmenty z których rozwjają się osobniki potomne.