Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T14:03:02+01:00
Wpływ na to ma zdecydowanie historia. Tak duża liczba Polaków i osób deklarujących polskie pochodzenie na Litwie, Ukrainie i Białorusi jest wynikiem skomplikowanych procesów historycznych zapoczątkowanych w XVIII w., kiedy Rzeczpospolita zniknęła z mapy Europy, wchłonięta przez trzy mocarstwa: Rosję, Austrię i Prusy. Kiedyś tereny te należały do Polski, stąd tak duża liczba Polaków, którzy pozostali tam- na Kresach Wschodnich.

2010-02-07T14:03:12+01:00
Ponieważ te tereny należały kiedyś do Polski
2010-02-07T14:05:55+01:00
Dzużym czynnikim była okupacja naszego kraju.Gdy Polska stała się wolną, poprostu już nie wracali, ponieważ zalożyli tam rodzinę, mieli dom i dorobek swojego życia.