Odpowiedzi

2010-02-07T14:11:22+01:00
H - duży haczyk
h - mały haczyk
1zl=100gr

h+0,07=H
8H+6h=3,50

8(h+0,07)+6h=3,50

8h+0,56+6h=3,50

14h=2,94 ||:21

h=0,21 (zł)
H=0,21+0,7=0,28 (zł)
43 3 43
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:11:24+01:00
Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim. Duży haczyk był 7 groszy droższy od małego. Za 8 dużych haczyków i 6 małych zapłacił 3,50 zł. Ile kosztował duży haczyk, a ile mały ?

x - cena dużego haczyka
x-0,07 - cena małego haczyka

8x+6(x-0,07)=3,5
8x+6x-0,42=3,5
14x=3,92
x=0,28 zł

0,28-0,07=0,21 zł

Odp. Duży haczyk kosztował 28gr a mały 21 groszy.
130 4 130