1.Wróć pamięcią do okresu dzieciństwa, przypomnij sobie swoje zabawy z tamtego okresu, obejrzyj swoje zdjęcia.W czym przejawiała się w tamtym okresie Twoja przynależność do Twojej płci ( Zabawy dla dziewczyn, bo jestem dziewczyną )

2.Które czynniki wpływają na ukształtowanie prawidłowego seksualizmu ?

3.W jaki sposób rodzice oddziałują na kształtowanie się płciowości dziecka ?

4.Jeśli masz rodzeństwo płci odmiennej, porównaj siebie z bratem lub siostrą; co Was różniło, a co było podobne we wcześniejszym okresie życia ? Czy te różnice i podobieństwa utrzymują się obecnie, czy się zmieniły ?

5.Jakie znasz stereotypy ról męskich i kobiecych ? Czy akceptujesz te stereotypy ?

6. Jakie wzory zachowań chciałbyś realizować w przyszłości ?

7. Jak myślisz, czy ideały kobiet i mężczyzn zmieniały się w trakcie rozwoju historycznego człowieka ? Poszukaj w źródłach historycznych wzoru kobiety i mężczyzny w wybranej przez siebie epoce.

8. Które funkcje kobiet i mężczyzn w odgrywaniu ról rodzinnych i zawodowych mogą być zamienne, a jakie są niewymienialne ? Uzasadnij swoje przekonania. Porównaj swoje zdanie ze zdaniem przedstawicieli płci przeciwnej.

9. Jakie przyczyny leżą u podłoża odwrócenia ról ?

2

Odpowiedzi

2010-02-09T13:15:25+01:00
1.Wróć pamięcią do okresu dzieciństwa, przypomnij sobie swoje zabawy z tamtego okresu, obejrzyj swoje zdjęcia.W czym przejawiała się w tamtym okresie Twoja przynależność do Twojej płci ( Zabawy dla dziewczyn, bo jestem dziewczyną )
-zabawa lalkami Barbie albo Baby Born
-noszenie cały czas sukienek
-uczesanie (warkoczyki, długie włosy)
-gra w klasy
-skakanie na skakance
-malowanie się kosmetykami mamy
-czesanie siez kuzynką
-zabawa w dom

2.Które czynniki wpływają na ukształtowanie prawidłowego seksualizmu ?
-sytuacja rodzinna
-wychowywanie przez rodziców
-oglądanie odpowiednich programów (dostosowanych do wieku)
-rozmowy z bliskimi, rówieśnikami

3.W jaki sposób rodzice oddziałują na kształtowanie się płciowości dziecka ?
-poprzez przykład własnegop życia
-rozmowy
-tłumaczenie dziecku na czym to polega (seksualnośc)
-zainteresowanie dzieckiem
-kontrolowanie tego, co robi

4.Jeśli masz rodzeństwo płci odmiennej, porównaj siebie z bratem lub siostrą; co Was różniło, a co było podobne we wcześniejszym okresie życia ? Czy te różnice i podobieństwa utrzymują się obecnie, czy się zmieniły ?
-brat bawił sięsamochodami/ja lalkami
-ja bawiłam sięw dom/ on w złodziei
-on wspinał sie po drzewach, ja sięmalowałam

teraz:
-ja wolę oglądac MTV on Eurosport
-ja wolęoglądac seriale, komedie romantyczne-on filmy akcji i horrory


5.Jakie znasz stereotypy ról męskich i kobiecych ? Czy akceptujesz te stereotypy ?
męskie:
-zarabianie pieniędzy
-utzrymywanie rodziny

damskie:
-rola tak zwanej kury domowej

nie zgadzam sięz tymi stereottypami, ponieważ jest równouprawnienie i każdy może robic, to co chce.

6. Jakie wzory zachowań chciałbyś realizować w przyszłości ?
-ludzi, którzy walczyli podczas wojny o niepodległosc naszego kraju
-moich rodziców
-dziadków

7. Jak myślisz, czy ideały kobiet i mężczyzn zmieniały się w trakcie rozwoju historycznego człowieka ? Poszukaj w źródłach historycznych wzoru kobiety i mężczyzny w wybranej przez siebie epoce.
Zmieniał się.
W średniowieczu kobiety musiały byc :pulchne" - dobrze zbudowane. Musiały nosi wielke suknie itp.
Teraz ideały sąinne.

8. Które funkcje kobiet i mężczyzn w odgrywaniu ról rodzinnych i zawodowych mogą być zamienne, a jakie są niewymienialne ? Uzasadnij swoje przekonania. Porównaj swoje zdanie ze zdaniem przedstawicieli płci przeciwnej.
Zmienne:
-wychowywanie dzieci
-praca na każdym szczeblu zawodowym

Niezmienna:
-kobieta rodzi dzieci

9. Jakie przyczyny leżą u podłoża odwrócenia ról ?
Dzisiejszy świat wymaga od nas zbyt wiele. Ciągłą pogoń za pieniedzmi sprawia, że kobiety musząpodejmowac sięprac cięzkich, a mężczyzni czasami muszą opiekowac sie dziecmi.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:55:39+01:00
1.Wróć pamięcią do okresu dzieciństwa, przypomnij sobie swoje zabawy z tamtego okresu, obejrzyj swoje zdjęcia.W czym przejawiała się w tamtym okresie Twoja przynależność do Twojej płci ( Zabawy dla dziewczyn, bo jestem dziewczyną )

ODP:
Moja przynależność do płci żeńskiej, przejawiała się różnymi zabawami. Między innymi:
- zabawa lalkami
- udawanie gotowania, nie tylko w kuchni ale i w piaskownicy
- chodzenie w sukienkch
- zabawa w sklep
- próbowanie chodzenie w szpilkach starszej siostry lub mamy
- malowanie się kosmetykami mamy lub siostry

2.Które czynniki wpływają na ukształtowanie prawidłowego seksualizmu ?

OPD:
Moim zdaniem dużo zależy od tego gdzie się wychowuje. Jaka jest sytuacja rodzinna. Czy jest rozmowa na ten temat w domu. Czy jest to temat tabu. Dużą rolę odgrywa na nas nasze otoczenie. To co nam inni (rówieśnicy) mówią. A także media na nas wpływają.

3.W jaki sposób rodzice oddziałują na kształtowanie się płciowości dziecka ?

ODP:
Najbardziej przez samych siebie, przez to co nam pokazują tym jak się zachowują. Tym co robi odpowiednio kobieta i to co powinien robić mężczyzna. Aczkolwiek nie tylko poprzez spoglądanie na rodziców ale także poprzez rozmowę kształtują płciowość dziecka. Powinni w odpowiednim czasie wytłumaczyć dziecku co znaczy seksualność.

4.Jeśli masz rodzeństwo płci odmiennej, porównaj siebie z bratem lub siostrą; co Was różniło, a co było podobne we wcześniejszym okresie życia ? Czy te różnice i podobieństwa utrzymują się obecnie, czy się zmieniły ?

ODP:
Brat najczęściej był łobuzem. I tak do tej pory jest. Zawsze coś majsterkował. Ja za to zazwyczaj spokojniejsza byłam. Wolałam pomóc w kuchni niż być cała zbrudzona od jego majsterkowania. Różniły nas również zabawy w które graliśmy: on w piłkę ja wolałam w lalki albo tylko postać obok i popatrzeć jak grają. teraz może częściej się daję przekonać do gry z chłopakami ale wcześniej tak nie było.

5.Jakie znasz stereotypy ról męskich i kobiecych ? Czy akceptujesz te stereotypy ?

ODP:
Mężczyźnie do pracy. Kobiety przy garach. Oczywiście nie zgadzam się z nimi. Jestem za równouprawnieniem. Choć wiadomo że kobietom łatwiej jest wychować dziecko niż mężczyźnie. Ale co do tego ze kobieta ma tylko sprzątać i gotować tego naprawdę nie akceptuję.

6. Jakie wzory zachowań chciałbyś realizować w przyszłości ?

ODP:
Z pewnością moich rodziców. To jak podchodzili do wychowania. Że mieli dystans co do niektórych spraw.

7. Jak myślisz, czy ideały kobiet i mężczyzn zmieniały się w trakcie rozwoju historycznego człowieka ? Poszukaj w źródłach historycznych wzoru kobiety i mężczyzny w wybranej przez siebie epoce.

ODP:
W średniowieczu kobiety musiały być : "pulchne" ,dobrze zbudowane. Musiały nosić wielkie suknie itp.
Obecnie gdyby taka kobieta przeszła obok faceta została by wyśmiana i powyzywana. Teraz dla większości facetów ideałem kobiety jest jak najbardziej skąpo ubrana dziewczyna, z dużymi piersiami, najlepiej taka wprost wyjęta z jakiegoś filmu erotycznego. Niestety ale tak jest. Owszem zdarzają się mężczyźni, którzy lubią naturalność., anie są i tacy którzy nie chcą naturalności w kobiecie.

8. Które funkcje kobiet i mężczyzn w odgrywaniu ról rodzinnych i zawodowych mogą być zamienne, a jakie są niewymienialne ? Uzasadnij swoje przekonania. Porównaj swoje zdanie ze zdaniem przedstawicieli płci przeciwnej.

ODP:
Niezmiennym z pewnością zostaje to że kobieta rodzi dzieci, a że właśnie to najczęściej ona wychowuje dziecko. Choć w ówczesnych czasach coś w tym temacie zmienia. Jest już urlop dla mężczyzn z powodu dziecka. Więc widać że coś się ruszyło w tym kierunku. A z zarabianiem na dom już jest zmiennie. nie koniecznie Mężczyzna jest za to odpowiedzialny ale coraz częściej kobiety również biorą ten trud na swe ramiona.

9. Jakie przyczyny leżą u podłoża odwrócenia ról ?

ODP:
Pieniądze. Moim zdaniem to one są głównym źródłem tych zmian. Kobiety coraz częściej nie chcą być ''kurami domowymi" tylko wolą być kobietami show biznesu. I dlatego też dużo kobiet nie decyduje się na dzieci. Co jest największym minusem.

Mam nadzieję że pomogłam,
Pozdrawiam ;)
4 5 4