1) Podkreśl zdania prawdziwe:
a) W każdym rombie przekątne dzielą się na połowy.
b) W każdym trapezie przekątne mają równe długości.
c) W każdym prostokącie przekątne mają równe długości.
d) W każdym kwadracie przekątne są prostopadłe.

2)Wyjaśnij, dlaczego każdy kwadrat jest równocześnie rombem i prostokątem.
a) Kwadrat jest rombem, bo.............................................



b) Kwadrat jest prostokątem, bo.....................................

szkoła podstawowa kl.V

3

Odpowiedzi

2010-02-07T14:19:15+01:00
A)
c)

2)
a) Ma wszystkie boki równe ;].
Bółka z masłem xD

3) Bo ma wszystkie kąty proste [nie jestem pewna]
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T14:19:18+01:00
A) W każdym rombie przekątne dzielą się na połowy. - Prawda
b) W każdym trapezie przekątne mają równe długości. - Prawda
c) W każdym prostokącie przekątne mają równe długości. -Prawda
d) W każdym kwadracie przekątne są prostopadłe. - Fałsz

2)Wyjaśnij, dlaczego każdy kwadrat jest równocześnie rombem i prostokątem.
a) Kwadrat jest rombem, bo ma wszystkie boki równej długości



b) Kwadrat jest prostokątem, bo jego przekątne są równej długości.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:19:41+01:00
1. zdanie prawdziwe to:
a)
c)
d)
2. kwadrat jest rombem, ponieważ ma cztery boki o równej długości i jest prostokątem ponieważ posiada przynajmniej jedną parę boków prostopadłych.