Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • sok
  • Rozwiązujący
2009-10-09T14:41:01+02:00
Instrumenty dęte blaszane :
czyli instrument dęty, którego ustnik, a w większości przypadków także cały instrument, wykonany jest z metalu.

PRZYKŁADY:

* trąbka
Arturo Sandoval ,Jorge Varona,
Tomasz Stańko,Piotr Wojtasik,Henryk Majewski

* róg
Alesio Allegrini, Barry Tuckwell, Radek Baborák,
Maksymilian Zimoląg, Edwin Golnik, Józef Brejza,

* puzon
Joe Alessi, Laurence Parry, George Brunies,Curtis Fuller,
Grzegorz Nagórski, Maciej Pietraszko, Krzysztof Wojtyniak

* tuba
Qystein Baadsvik,John Fletcher,Floyd Cooley,
Patrick Sheridan,Jakub Urbańczyk,Eugeniusz Gumuła

* kornet
Buddy Bolden, Rexa Stewarta, Nata Adderleya, Dona Cherry'ego.

Instrument dęty klawiszowy :
czyli instrument dęty, w którym powietrze wtłaczane jest do instrumentu z pomocą miechu lub innego urządzenia sprężającego.

PRZYKŁADY:

*bandoneon
Astor Piazzolla, Marcelo Nisinman

*fisharmonia
Julian Gembalski, Severino Gazzelloni,

*akordeon
Richard Galliano, Motion Trio

*organy
Marek Kudlicki,Andrzej Chorosiński, Leon Kerremans



2 3 2
2009-10-09T16:29:23+02:00
Organy
Marek Kudlicki, Leon Kerremans

bandoneon
Marcelo Nisinman, Astor Piazzolla

tuba
John Fletcher, Floyd Cooley, Patrick Sheridan, Eugeniusz Gumuła

kornet
Buddy Bolden, Rexa Stewarta

puzon
Laurence Parry, George Brunies,Curtis Fuller,
Grzegorz Nagórski, Krzysztof Wojtyniak

fisharmonia
Julian Gembalski, Severino Gazzelloni,

róg
Alesio Allegrini, Radek Baborák, Maksymilian Zimoląg, Józef Brejza

trąbka
Jorge Varona, Tomasz Stańko, Piotr Wojtasik

akordeon
Motion Trio, Richard Galliano
1 4 1