Oblicz obwód trapezu , w którym długości boków , wyrażone są w cm , odpowiadają rozwiązaniu równań :

a) a + 7,5 = 13 i 1/2
_______________________________________________
b) ( b+4 )x 3/4 = 21
_______________________________________________
c) -5 2/13 x c = -67
_______________________________________________
d) 43,5 - d = 35,7
_______________________________________________
L=_____________________________________________

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:35:38+01:00
A) a = 13,5-7,5
a=6
b) 3/4*b+3=21
3/4b=18
b=24
c) -67/13*c= -67
c=13
d) -d=35,7-43,5
-d=-7,8
d=7,8
L= A+B+C+D= 6+24+13+7,8 = 50,8
2010-02-07T14:42:51+01:00
A)
a=13,5-7,5
a=6cm
b)
¾b+3=21
¾b=21-3
¾b=18 :¾
b=24cm
c)
-5 i2/13c=-67 :5i2/13
c=13cm
d)
-d=35,7-43,5
-d=-7,8
d=7.8cm

obwód=a+b+c+d=6+24+13+7,8=50,8cm
odp.obwód trapezu wynosi 50,8cm