Zadanie 7.Rozwiąż układy równań metodą przeciwnych współczynników
a) klamra 2x+3y=5
x- 2y=-1\razy(-2)

klamra 2x+ 3y=5
-2x+4y=2
____________
=7=7\:7
y= 1

2x+3=5
2x=5-3
2x=2\:2

Klamra x=1
y=1


b) w klamrze 5x-4y=6
2x=2y=6

c) w klamrze -5x-y=-3
-2x+2y=-6

d) w klamrze –x-5y=0
-5x-y=0

Zadanie 8. Rozwiąż układy równań metodą przeciwnych współczynników:

a) w klamrze 1\2x-y=1
1\2x+y=3

b) w klamrze 3\4 x-2\3y=2
1\4x+2\3y=2

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:46:37+01:00
B) 5x-4y=6
2x+2y=6/*6

5x-4y=6
4x+4y=12

9x=18/:9
x=2


x=2
5x-4y=6

x=2
5*2-4y=6

x=2
-4y=16/:(-4)

x=2
y=-4


c) -5x-y=-3/*2
-2x+2y=-6

-10x-2y=-6
-2x+2y=-6

-12x=-12/:(-12)
x=1



x=1
-5x-y=-3

x=1
-5-y=-3

x=1
-y=2/:(-1)

x=1
y=-2
2010-02-07T14:55:28+01:00
B) w klamrze 5x-4y=6
2x-2y=6 / ×(-2)

w klamrze 5x - 4y=6
-4x+4y=-12
******************************
5x-4y-4x+4y=-6
x=-6

w klamrze 5x-4y=6
x=-6

w klamrze 5×(-6) -4y=6
x=-6

w klamrze -30 - 4y=6
x=-6

w klamrze -4y=36 / ÷(-4)
x=-6

w klamrze y=-9
x=6

c) w klamrze -5x-y=-3 / ×2
-2x+2y=-6

w klamrze -10x-2y=-6
-2x+2y=-6
*********************************
-10x -2y -2x+2y= -12
-12x=-12 / ÷(-12)
x=1

w klamrze -5x-y= -3
x=1

w klamrze -5×1- y=-3
x=1

w klamrze -5-y=-3 / +5
x=1

w klamrze -y=2 /÷(-1)
x=1

w klamrze y=-2
x=1





2010-02-07T15:08:03+01:00
Odp. w załączniku ;)
troche nie po kolei dodane, powinno być:
(piszę końcówki): 98, 99, 00, 01, 02

aaa i żeby dało się otworzyć, to musisz kliknąć na nazwę zdjęcia nie na zdjęcie, bynajmniej u mnie się tak otwiera