Prosze o pomoc to na jutro ;((



Taksówkaż przejechał 50km z szybkością 20km/h a następne 20km z szybkością średnią 100km/h.
Jak dułgo jechał taksówkaż i ile wynosiła jego średnia szybkość na całej trasie ?


Bardzo Prosze o pomoc ! ;((

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:46:38+01:00
S1 - droga = 50 km
s2 - droga = 20 km
v1 - prędkość na drodze s1 = 20 km/h
v2 - prędkość na drodze s2 = 100 km/h
t1 = s1/v1 = 50/20 = 2,5 h
t2 = s2/v2 = 20/100 = 0,2 h
t - łączny czas jazdy = t1 + t2 = 2,5 + 0,2 = 2,7 h
s - łączna droga = s1 + s2 = 50 + 20 = 70 km
v - prędkość średnia = s/t = 70/2,7 = 25,9 km/h
odp
taksówkarz jechał 2,7 h z prędkością średnią 25,9 km/h
2010-02-07T15:03:43+01:00
Dane:
s=50km=50000m
V=20km/h
s1=20km=20000m
V1=100km/h
t=V/s
t=20km/h/50km=0.4h
t=60/0.4=150minuty=9000s
t1=V1/s1
t1=100km/h/20km
t1=5h
t1=60/5=12minut=720s
Czas całkowity:
t+t1=324minuty
Vśr=s(całkowita droga)/t(całkowity czas)
Vśr=70000m/9720s=7.2m/s=26km/h