Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:37:53+01:00
Karol otrzymał przydomek Wielki nie dlatego, że był wielkim wojownikiem, choć większość życia faktycznie spędził na wyprawach wojennych. Jego panowanie to także zakładanie licznych biskupstw, szkół i klasztorów, umocnienie władzy Kościoła katolickiego na kontynencie, ustanowienie praw feudalnych i podatkowych, które przetrwają nawet tysiąc lat. I to właśnie zaświadcza o wielkości i legendzie króla Franków Karola.
1 5 1
2010-02-07T14:37:56+01:00
Karol Wilki dostał przydomek Wielki ponieważ w 800r. papież Leon III koronował Karola wielkiego na Cesarza Rzymskiego : wskrzeszona została idea cesarstwa na Zachodzie ; Cesarstwo Karola Wielkiego , Choć nawiązywało do tradycji uniwersalistycznego Cesarstwa Rzymskiego, w praktyce było państwem patrymonialnym i z charakteru plemiennym - cesarstwo frankijskie
1 4 1
2010-02-07T14:44:35+01:00
Swój przydomek zawdzięczał nie tylko dokonaniom dyplomatycznym i militarnym, ale i posturze – przeprowadzone w 1861 roku pomiary szkieletu władcy wykazały, iż miał on 192 cm wzrostu.

lecze na naj
1 3 1