Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:39:18+01:00
A) y= -⅚x+3
b) y= -4x-2
c) y= x+8
d) y=0,7x+c

a)6/5
b)1/4
c)-1
d-10/7
1 5 1
2010-02-07T15:35:58+01:00
Proste y=ax+b oraz y=a₁x+b₁ są prostopadłe, gdy:
a=-1/a₁ ( / kreska ułamkowa, * mnożenie)
czyli:
a) y= -⅚x+3
a=-⅚ → a₁=-1/(-⅚)=-1*(-⁶/₅)=⁶/₅=1⅕

b) y= -4x-2
a=-4 → a₁=-1/(-4)=¼

c) y= x+8
a=1 → a₁=-1/1=-1

d) y=0,7x+c
a=0,7=⁷/₁₀ → a₁=-1/(⁷/₁₀)=-1*¹⁰/₇=-¹⁰/₇=-1³/₇
2 4 2