Ania wybrała pewną liczbę, poczym smumowała połowe jedną czwartą i jedną ósmą tej liczby otrzymała 21. Jaka to liczba.

PLiss pomocy potrzebne mi na jutro ja chce tylko rozwiązanie[jak to zrobić] i jak sie nie myle [noto ona wybrała liczbę 21]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:40:46+01:00
1/2X+1/4X+1/8X=21
4/8X+2/8X+1/8X=21
7/8X=21
X=24
1 5 1
2010-02-07T14:41:31+01:00
Części tej liczby podaję w ułamkach dziesiętnych:
Liczba to x
0,5x+0,25x+0,125x=21
0,875x=21
zatem x=24
1 5 1
  • jeah
  • Rozwiązujący
2010-02-07T14:43:50+01:00
1/2x + 1/4x + 1/8x = 21
4/8x + 2/8x + 1/8x = 21
7/8x = 21

21 razy 8 = 168
168 : 7 = 24

Odp. Ta liczba to 24.
1 5 1