1. Moneta o średnicy 1 cm tocząc się po podłodze wykonała x obrotów. Pokonała więc drogę równą (musi być jedna z tych odpowiedzi) :
a) ok. 6x cm
b) ok. 3x cm
c) ok. x cm
d) ok. 2x cm

2. Do menzurki w kształcie walca o średnicy podstawy 8 cm wlano wodę i wrzucono cztery jednakowe kulki. Poziom wody podniósł się o 6 cm. Jaką objętość miała każda kulka ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:46:47+01:00
1
obwód monety
2*pi*r=1cm*pi

dlugosc drogi = x*odwod monety
x*1cm*pi≈3,14cm*x

Odp;b)

2.
V- o tyle wzrosla objetosc po wrzuceniu kulek
H-o taka wysokosc podniosla sie woda = 6cm
d-srednica -8cm
r-promien-4cm
V=pi*r^2*H= pi*96cm^3
V/4- objetsc jednej kulki
V/4=24cm^3*pi
11 3 11
2010-02-07T14:52:19+01:00
Ad1
Długość okręgu to Pi razy d (czyli średnica) PI jest około 3.14 więc odp b

Ad2
nie jestem pewna, ale chyba brakuje mi danej ile tej wody było, bo przecież walec się zwęża ku górze i 6cm od dołu, a u góry będzie różnicą.
3 2 3