1. jakie podobieństwa można dostrzec w rozmieszczeniu elektronów atomów węgla [2,4] i krzemu [2,8,4].

2. na podstawie położenia w układzie okresowym ierwiastków chemicznych określ, czy wymienione pary pierwiastków mają podobne właściwości chemiczne:
a) beryl i stront
b) sód i jod
c) magnez i siarka
d) hel i argon
opowiedź uzasadnij:
.....

2

Odpowiedzi

2010-02-07T14:43:57+01:00
1 maja tyle samo elektronów walencyjnych
2
a)podobne, leza w tej samej grupie
b) nie
c)nie d) tak
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:47:40+01:00
ZAD.1 WĘGIEL I KRZEM POSIADAJĄ NA OSTATNIEJ POWŁOCE 4 ELEKTRONY WALENCYJNE, PONIEWAŻ LEŻĄ W 14 GRUPIE
ZAD.2
A) TAK
B) NIE
C) NIE
D) TAK
TAM GDZIE "TAK" PONIEWAŻ ZNAJDUJĄ SIĘ W TEJ SAMEJ GRUPIE ZATEM NP. STRONT JAK I BERYL SĄ METALAMI
I HEL I ARGAON TO GAZY SZLACHETNE.