Damm najj. ;]zróbcie chociaż jedno plisss:-)
1.Kartka zeszytu ma wymiary 21x14 cz.Z tej kartki wycięto prostokąt o bokach równych 8cm i 7 cm.Oblicz pole pozostałej części kartki.To jest pierwsze zadanie:)
2.Jarek ma o 16 naklejek z podobiznami piłkarzy mniej od Tomka.Jeśli Tomek i Jarek dostaną od rodziców jeszcze po 5 naklejek,to Tomek będzie miał ich 2 razy więcej niż Jarek.Ile naklejek ma każdy z chłopców?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T14:52:28+01:00
1.
Pole kartki:
P1 = 21cm * 14cm = 294cm^2
Pole wyciętego prostokąta:
P2 = 8cm * 7cm = 56cm^2

Zatem pole pozostałego fragmentu:
P3 = P1 - P2 = 294cm^2 - 56cm^2 = 238cm^2

2.
x - liczba naklejek jakie posiada Tomek
x-16 - liczba naklejek jakie posiada Jarek

Układamy równanie:
2* ( x-16+5 ) = x+5
2x - 22 = x + 5
x = 27
x-16 = 11

Odp. Tomek ma 27 naklejek a Jarek 11.
2010-02-07T14:56:18+01:00
I zadanie
Pole kartki: 21x14=294cm2
Wycięty prostokąt:8x7=56cm2
Pole pozostałej części kartki: 294cm2-56cm2=238cm2

Na drugie zadanie nie mam pomysłu. :(