Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:02:59+01:00
A) mogą latać, chronią je przed wilgocią , nadają opływowy kształt ciała, chronią przed zimnem,ubarwienie piór pełni role ochronną przed drapieżnikami
b)opływowy kształt ciała, pokrycie piórami, przekształcenie przednich kończyn w skrzydła, pneumatyczne kosci. worki powietrzne, lekka czaszka, nie mają zębów,
Mam nadzieję, że pomogłam.............
Jest po pięć.........
Serdecznie pozdrawiam......;)
2010-02-07T15:06:04+01:00
1) pomagają w lataniu
chronią przed utratą ciepła, stanowią ważny atrybut w okresie godowym, służą do maskowania się przed drapieżnikami
2)lekki bezzębny dziób, grzebień mostka , zrośnięte kręgi piersiowe, zrośnięte kręgi lędźwiowo-krzyżowe