Odpowiedzi

2010-02-07T15:06:02+01:00
Cos60=12/h

1/2=12/h
24=h
/ kreska ulamkowa

srednica =12
promien =6

V=Pi r²H
Pc=2pi rH

V=Pi* 6²*24
V=864Pi

Pc=2Pi*6*24
Pc=288Pi
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:08:13+01:00
Przekrój ten to prostokąt o boku= średnicy
przekątna tego przekroju dzieli przekrój na Δ prostokątny o kącie 60, czyli i 30⁰
wysokość walca=a √3:2(wynika to z własności kata 30⁰)
d=24cm
h=24√3:2=12√3cm
r walca=½z 12cm=6cm

v=πr²h=π×6²×12√3=432√3πcm³

pole=2πr²+2πrh=2π×6²+2π×6×12√3=72π+144√3π
pole=72π(1+2√3)cm²
11 4 11