Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów.Ile kasztanów ma Agnieszka, a ile Jacek?

To zadanie musi być w równaniach zobione

2

Odpowiedzi

2010-02-07T15:10:31+01:00
X- kasztany jacka
y- kasztany agnieszki

{3y=x
{x-15=y+15

{x=3y
{y=x-30

{x=3y
{y=3y-30

{x=3y {x=3y x=45, y= 15
{2y=30 {y=15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:13:05+01:00
X-ilosc kasztanów Agnieszki
y-ilosc kasztanow Jacka

{y=3x
{15+x=3x-15

{y=3x
{x-3x=-15-15

{y=3x
{-2x=-30 II(-2)

{y=3x
{x=15

{y=3*15
{x=15

{y=45
{x=15
Odp. Agnieszka ma 15 kasztanów, a Jacek ma 45 kasztanów.