Odpowiedzi

2010-02-07T15:06:47+01:00
225km/ 2,5h = 90km/h

90km/h x 1,5h= 135 km.

Samochód z tą prędkością przejedzie 135 km
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:07:36+01:00
Najszybciej na proporcje to zrobić:

2,5h - 225km
1,5h - x

x= 1,5h*225km/2,5h= 337km/2,5=135km

Odp: W ciągu 1,5h pociąg przejedzie 135km.
2 3 2
2010-02-07T15:09:05+01:00
Dane:
2,5 h- w tyle czasu pociąg przejechał 225 km.

Szukane:
Ile przejedzie w ciągu 1,5 h?

Rozwiązanie:
1 h= 60 min.
1,5 h= 90 min.

225: 2,5= 90

90 km w ciągu godziny.

1,5 h= 90 min.
90* 1,5= 135 km

Odp.: Pociąg w ciągu 1,5 h przejedzie 135 km.
1 5 1