Podstawą graniastosłupa prostego jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych rownych 5 dm i 12 dm oraz przeciwprostokątnej równej 13 dm.
a)Oblicz objętośc tego graniastoslupa wiedzac ze jego wysokosc jest rozna 13 dm.
b) Ile co najmniej kartonu potrzeba do zbudowania modelu tego graniastoslupa?

2

Odpowiedzi

  • mmmo
  • Rozwiązujący
2010-02-07T15:37:49+01:00
Mi wyszło 390 dm sześcienych...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:39:20+01:00
A)
Pр=5dm*12dm/2=30dm²
V=30dm²*13dm=390dm³
Odp:Objętość graniastosłupa wynosi 390dm²
b)
Pc=Pp+Pb
Pc=30dm²*2+13dm*12dm+5dm*13dm+13dm*13dm=60dm²+156dm²+65dm²+169dm²=450dm²

Odp: Pole całkowite wynosi 450dm², więc do zbudowania graniastosłupa potrzeba 4,5m²