Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:21:11+01:00
Dane
m1=1kg
m2=2kg
cw=4200J/kg*stC
∆t1=2*C
∆t2=1*C
Oblicz
Q1=?
Q2=?
Wzór
Q=m*cw*∆t
Rozwiązanie
Q1=m1*cw*∆t1
Q1=1*4200*2
Q1=8400J
Q2=m2*cw*∆t2
Q2=2*4200*1
Q2=8400J
Q1=Q2
Rachunek jednostek
[Q]=[kg*(J/kg*stC)*stC]=[J]
Odpowiedź
Dostarczono taką samą ilość ciepła
1 5 1
2010-02-07T15:25:08+01:00
Może ja odpowiem dlaczego tyle samo:
wyobraźmy sobie, że dwa kilogramy wody traktujemy jako dwa kilogramowe zbiorniki z wodą.
Niech Q oznacza ilość ciepła potrzebną do ogrzania 1kg wody o 1*C
Najpierw ogrzewamy 1kg wody o jeden stopień (dostarczając Q)
i jeszcze raz ten sam 1kg wody ogrzewamy o jeden stopień (dostarczając znowu Q). Czyli 1 kg wody został ogrzany o 2*C i zostało dostarczone 2Q ciepła.
A teraz 2kg wody:
"wyobraźmy sobie, że dwa kilogramy wody traktujemy jako dwa kilogramowe zbiorniki z wodą."
Najpierw 1kg wody ogrzewamy o 1*C (dostarczając Q) i później drugi kilogram wody ogrzewamy o 1*C (dostarczając znowu Q) Czyli dwa kilogramy wody zostały podgrzane o 1*C pobierając 2Q ciepła
I tu i tu dostarczono 2Q ciepła.
A ile to wynosi dokładnie?
Ilość ciepła= masa wody*przyrost temperatury*ciepło właściwe wody
1 2 1