Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:13:04+01:00
Tlenki kwasowe to: SO₂, CO₂, N₂O₅, P₄o₁₀
Reakcje z wodą:
SO₂+H₂O→H₂SO₃
CO₂+H₂O→H₂CO₃
N₂O₅+H₂O→2HNO₃
P₄O₁₀+H₂O→4H₃PO₄
2010-02-07T15:13:28+01:00
SO2 + H2O ->> H2SO3
CO2 + H20 ->> H2CO3
N2O5 + H20 -> 2 HNO3
P4O10 + 6 H2O -> 4 H3PO4

kolego który dał odpowiedz wyżej, masz nieuzupelnione reakcje :)
1 5 1
2010-02-07T15:13:35+01:00
SO2 + H2O = H2SO3
CO2 + H20 = H2CO3
P4O10 +6 H20 =4 H3PO4
N2O5 + H20 =2 HNO3