Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:13:46+01:00
X=ilość dobrze zrobionych zadań
y-ilość zad. błędnie rozw.

x+y=15
5x-2y=54

x=15-y
5(15-y)-2y=54

75-5y-2y=54
-7y=54-75
-7y=-21
y=21:7
y=3

x=15-y=15-3=12

spr. 12×5-3×2=60-6=54
odp. zrobił dobrze 12 zadań
2010-02-07T15:19:00+01:00
X-liczba zadań, na które Szymon odpowiedział prawidłowo (po 5pkt)
y-liczba zadań na które Szymon źle lub wcale nie odpowiedział (po -2pkt)
15 - liczba wszystkich pytań
54 - liczba punktów, jaką otzrymał Szymon

x+y=15/ -y
-2y+5x=54

x=15-y
-2y+5(15-y)=54

x=15-y
-2y+75-5y=54

x=15-y
-7y+75=54/ -75

x=15-y
-7y=-21/ :(-7)

x=15-y
y=3

x=15-3
y=3

x=12
y=3

Odp: Szymon odpowiedział dobrze na 12 pytań.