Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble.

Te zadanie musi być w równaniach!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:17:00+01:00
X=ilość wróbli na lewym ramieniu
y=ilość wróbli na prawym ramieniu

x=2y
x-4=y+4

2y-4=y+4
2y-y=4+4
y=8

x=2y=2 razy 8=16
16+8=24
odp na strachu siedziały 24 wróble

3 3 3
2010-02-07T15:19:44+01:00
X-liczba wróbli na lewym ramieniu
y-liczba wróbli na prawym ramieniu

x=2y
x-4=y+4

x=2y
2y-4=y+4

x=2y
y=8

x=16
y=8

x+y=?
16+8=24
odp.na strachu siedziało 24wróble
2 3 2
2010-02-07T15:21:52+01:00
Ilość wróbli:
-lewe ramie: x -> 16
-prawe ramie: y -> 8

x= 2y
x-4=y+4

2y-4=y+4
x=2y

2y-y=4+4
x=2y

y=8
x=2*8

y=8
x=16

8+16= 24

odp:Na strachu na wróble siedziały 24 wróble:)