Około 4% społeczeństwa to studenci, spośród nich 15% studiuje kierunki techniczne. Załóżmy, że opisane powyżej zależności w każdym mieście są podobne. Jak duże powinno być miasto, aby mogło się w nim znaleźć 1000 studentów kierunków technicznych?

Bardzo prosze o pomoc ;*;* Wiem że dałam mało punktów ale wiecej nie mam ;(;( Z góry dziękuje ;*****************************

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T19:40:36+02:00
X - liczba osób w mieście
0,04x - studenci
0,04x*0,15 - studenci kierunków technicznych

0,04x*0,15=1000
0,006x=1000 /:0,006
x=166 666,67
  • Użytkownik Zadane
2009-10-08T19:45:34+02:00
15%=1000*100*15//100%=1000*100/15
15-liczba wszystkich studentów
4%=x
100%=25x
4-liczba mieszkańców