Ułóż zdania z podanymi zwiazkami frazeologicznymi:
"manna z nieba"
"jabłko Adama"
"miłosierny Samarytanin"
"wdowi grosz"
"wieża babel"
"zakazany owoc"
"syn marnotrawny"
"ziemia obiecana"
"lata tłuste i chude"
"plagi egipskie"
"egipskie ciemnosci"
Bardzo prosze o pomoc gdzy mam to zadanie na jutro ;/

2

Odpowiedzi

2010-02-07T15:30:27+01:00
Dla wielu bezdomnych ciepły obiad jest jak manna z nieba.
Adamowi jabłko utkneło w gardle.
Miliony nie są warte tyle co wdowi grosz.
Wycieczka zwiedza wieze babel.
Zakazany owoc smakuje najlepiej.
Dla wielu zagubionych na wodzie ląd jest ziemia obiecaną
W piwnycy są egipskie ciemnosci
19 4 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:43:43+01:00
"manna z nieba"
ania byla bardzo biedna kobieta i nie wiedziala co zrobic zeby zmienic swoje zycie. pewnego razu dowiedziala sie ze wujek z grecji przepisal jej w spadku dom. ta niespodzianka spadla na nia jak manna z nieba i problemy ani wreszcie sie skonczyly
"
jabłko Adama"
ania udławiła sie słonecznikiem

"miłosierny Samarytanin"
adam byl jak milosierny samarytanin zawsze pomagal innym nie patrzac na zyski. byl szczesliwy z tego powodu ze moze pomoc blizniemu w potrzebie.

"wdowi grosz"
ewa wie wiedziala co zrobic miala bardzo chora matke ale nie mogla jej pomoc z braku pieniedzy. codziennie modlila sie do matki boskiej o zdrowie dla mamy. wstyd jej bylo jak poszla do kosciola i nie miala pieniedzy na tace ale postanowila ze wraz z modlitwa odda ostatnie grosze jakie tylko miala w portfelu.po tygodniu przelewanie lez okazalo sie ze matka wyzdrowiala.
nie wiem czy dobre jest to zdanie

"wieża babel"
pewnego razu na wycieczke wyjechali ludzie roznych ras i narodowosci, porozumiewali sie roznymi jezykami i wogule nie mogli sie ze soba porozumiec. byli jak wieża Babel i niestety nie mogli nic z tym zrobic

"zakazany owoc"
karolina zakochala sie w swoim starszym kuzynie choc wiedziala ze jest on zakazanym owocem nie mogla przestac go kochac
"syn marnotrawny"
pewnego razu beata miala juz dosc tego ze rodzice wszystkiego jej zabraniaja i postanowila sie od nich wyprowadzic. po pol roku przestawala dawac sobie rade samemu, skonczyly jej sie pieniadze i niewiedziala co ma zrobic. postanowila wrocic do domu jak syn marnotrawny i przeprosic za wszystko rodzicow

"ziemia obiecana"
barbara wiodla ciezkie zycie w kraju. pewnego razu dostala kartke z zaproszeniem od swojej siostry ze stanow zeby do niej przyjechala i ze zalatwila jej dobra prace. barbara byla wniebowzieta to byl dla niej wyjazd do ziemi obiecanej gdzie czekalo ja lepsze zycie

"lata tłuste i chude"
marek pracowal w sezonowiej pracy przy zbieraniu jablek. gdy sezon sie zaczal nie musial sie martwic ze nie bedzie mial co jesc lecz gdy juz sie konczyl musial przykracac pasa zeby przetrac zime bylo to dla niego lata tluste i chude

"plagi egipskie"
marek wiódł poczciwe zycie i nigdy mu niczego nie brakowalo az pewnego razu nieszczescia spadly na niego jak plagi egipskie. zepsuł mu sie samochód zona od niego odeszla i musial sprzedac dom. sam niewiedzial dlaczego wlasnie jego to spotkalo ale pogodzil sie z tym. widocznie Bóg tak chcial

"egipskie ciemnosci"
ania zawsze zapalala wszystkie swiatla jak siedziala w domu. pewnego razu korki nie wytrzymaly i w kazdym pokoju zrobily sie egipskie ciemnosci
28 3 28