Odpowiedzi

2010-02-07T15:26:19+01:00
ŚW. AGNIESZKI, DZIEWICY I MĘCZENNICY patronki Dzieci Maryi wspomnienie obowiązkowe

Agnieszka poniosła śmierć męczeńską w Rzymie pod koniec III lub z początkiem IV wieku. Papież Damazy uczcił ją pieśnią, a liczni Ojcowie, w ślad za świętym Ambrożym, wysławiali ją jako wzór dziewic chrześcijańskich.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:29:48+01:00
Św.Agnieszka
żyła w Rzymie.Jej rodzice byli chrześcijanami i wychowywali.
Postanowiła iż całe życie pozostanie dziewicą.W wieku 13 lat pewien bogacza syn się w niej zakochał.Prosił ją o rękę.Lecz ona odmawiała
Wyrzekła się bogactw jakie jej ofiarowywał.Zawsze odpowiadała iż 'Jest zaręczona z innym o wiele bogatszym od niego' .Gdy jego ojciec się dowiedział że Agnieszka jest chrześcijanką kazał ją torturować aż się wyrzeknie wiary.Podczas tych tortur było wiele cudów i przez nie aż 160 pogan się nawróciło.Lecz niewiasta nadal była nieugięta.Pod koniec wrzucono ją do ognia.
Jeżeli pomogłam to się ciesze :DD