1. Na rysunku przedstawiono prostopadłościenny pojemnik (bez wieczka) wykonany z cienkiej blachy. Jaka jest łączna powierzchnia wszystkich ścian tego naczynia?
2. Ile litrów płynu zmieści się w tym pojemniku?
a.) Mniej niż 0,5l
b.) Więcej niż 0,5l ale mniej niż 1l
c.) Więcej niż 1l ale mniej niż 1,5l
d.) Więcej niż 1,5l

3

Odpowiedzi

2010-02-07T15:24:52+01:00
2010-02-07T15:29:10+01:00
A=10cm=1dm
h=14cm=1,4dm

v=a²h=1²×1,4=1,4dm³
odp. w pojemniku zmiesci się więcej niż litr, ale mniej niż 1,5l bo 1<1,4<1,5

odp. c jest poprawna


pole=a²+4ah=1²+4×1×1,4=1+5,6=6,6dm²
6,6dm²=660cm²=łączna powierzchnia scian
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:31:11+01:00
Powierzchnia wszystkich ścian 4 x 14x 10 = 4 x 140 = 560 + 10x10 = 660

V = 2a kwadrat x H

V= 2x1dm kw. x 1,4 dm = 2 dm kw x 1,4 = 2,8 dm kw. - 1dm kw. -= 1,8 dm sześciennego.

1dm sz. = 1 l

1,8 l = 1.8 dm sześć.

ODP.: D


P.S Należy pamiętać o odjęciu jednej podstawy, bo pisze bez wieka !


9 3 9