Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:42:29+01:00
- kolonie były źródłem tanich surowców
- stawały się rynkiem zbytu dla towarów produkowanych masowo w Europie (najczęściej do kolonii wywożono produkty gorsze gatunkowo, czyli takie, których sprzedaż przynosiłaby minimalne zyski).
- wiele terenów miało znaczenie militarne: Gibraltar opanowany przez anglików umożliwiał im kontrolę nad wejściem na Morze Śródziemne, a Singapur był dla nich ważną twierdzą w Azji.

Wzięłam z mojej książki do historii to na pewno będzie dobrze...
PzdR ;)
11 4 11
2010-02-07T15:44:21+01:00
- wzorowanie się na kulturze danych kolonii
- pozyskiwanie surowców mineralnych
- nowe przyprawy, muzyka kultura.
199 4 199
2010-02-07T18:16:33+01:00
Nie wolno zapominać o taniej sile roboczej jaką byli niewolnicy,
koloniści kupowali (jak już wcześniej wspomniano) towar niższej jakości, ale za to po bardzo wysokiej cenie, co stało się powodem wielu konfliktów, np. kolonistów angielskich w Ameryce Północnej z Wielką Brytanią - "bostońskie picie herbaty"

to chyba tyle większość już została wymieniona :)
2 5 2