Odpowiedzi

2010-02-07T15:37:04+01:00
Za odwagę, ponieważ dzięki niej i jej poświęceniu z getta warszawskiego w trakcie okupacji niemieckiej uratowano ponad 2500 żydowskich dzieci. To jest heroiczna postać, gdyż mimo strachu, postarała się, aby te dzieci przeżyły wojnę w domach zastępczych niż w obozach koncentracyjnych. A przecież za pomoc Żydom w ucieczce Niemcy karali śmiercią.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:37:35+01:00
Powinniśmy ją podziwiać za odwagę. Nie każdy byłby w stanie uratować tyle dzieci, będąc wystraszoną, wygłodzoną kobietą. W czasie II wojny światowej, kiedy hitlerowcy zastraszali ludzi, prowadzili łapanki, Irena Sendlerowa nie bała się i razem ze swoimi przyjaciółkami wynosiła dzieci z obozów koncentracyjnych pod pozorem choroby dziecka.