Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T15:38:39+01:00
Pionowa przyprostokatna=a
pozioma przyprostokatna =b
przeciwporostokatna=c

a+c=20m
b=6m

a=20m-c

z pitagorasa:
c²=a²+b²
c²=(20-c)²+6²
c²=400-40c+c²+36
c²=c²-40c+436
40c=436
c=436:40
c=10,9m

20m-10,9m=9,1m
odp. drzewo złamało sie na wysokości 9,1m od ziemi
1 5 1
2010-02-07T15:44:09+01:00
20m-a-bok c
6m- bok b
a-?

a²+b²=c²
a²=c²-b²
a²=(20-a)²-6²
a²=400-40a+a²-36
40a=364
a=9,1[m]
odp.Drzewo złamało się na wysokości 9,1m nad ziemia