Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T15:43:40+01:00
- Australia
- Nowa Gwinea
- Jamajka ( na Jamajce)
- Rosja
- Kazachstan
- Surinam
2010-02-07T15:46:15+01:00
Górnictwo boksytów jest najlepiej rozwinięte w Australii - jej udział w 1995 roku w światowej produkcji sięgał aż 39%. Największe złoża, o dużej są eksploatowane w rejonie Weipa nad Zatoką Karpentaria, a mniejsze w rejonie PerthPerth – miasto w Australii będące stolicą stanu Australia Zachodnia. Położone jest przy ujściu rzeki Swan do Oceanu Indyjskiego, u podnóża gór Darling. Zamieszkuje je 1 931 000 mieszkańców....
Ponad 30% światowej produkcji boksytów przypada na kraje Ameryki Łacińskiej, zwłaszcza na Jamajkę (9,9%) i Brazylię największe pod względem powierzchni i liczby mieszkańców państwo Ameryki Południowej....
(8%), a także na Wenezuelę państwo położone w północnej części Ameryki Południowej.

W Afryce wielkim ich producentem jest Gwinea...
(12% światowego wydobycia). Udział pozostałych państw wynosi poniżej 20%, a są wśród nich - między innymi -Chiny Istnieją dwa państwa, których oficjalna nazwa zawiera wyraz "Chiny". Są to: Chińska Republika Ludowa czyli Chiny kontynentalne Republika Chińska czyli Tajwan
1 5 1
2010-02-07T15:49:59+01:00
Występuje :
--na Gujanie
--na Węgrzech
--w krajach adriatyckich
--w Polsce na Górnym Śląsku
Jest to surowiec do otrzymywania glinu,stosowany do produkcji sztucznego korundu,środków ściernych,cementów,materiałów ogniotrwałych,farb, katalizatorów oraz jako adsorbent w procesie oczyszczania olejów naftowych i roślinnych.